Áremelésbe kezd a Spotify
Drágulás és felhasználószám-növekedés a második negyedévben
A Spotify legutóbbi jelentése szerint jelentős növekedést produkált a felhasználói bázis területén, ugyanakkor egyre nagyobb kihívást jelent a felhasználónkénti átlagos bevétel csökkenése. Június 30-án a zenei streamingszolgáltatás 220 millió előfizetőt és 551 millió havi aktív felhasználót számlált, ami 27 százalékos, illetve 17 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, így felülmúlva a korábbi előrejelzéseket. Az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel azonban csak 4,27 euró, ami 6 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban, és ez a szám még az előző negyedéves 4,32 euróhoz képest is alacsonyabb.
Költségcsökkentés és az áremelések globális hulláma
A Spotify nehézségeit tükrözik a vállalat idén több ízben végrehajtott „költségcsökkentési intézkedései". Januárban a globális munkaerőállománya 6 százalékától, azaz 600 alkalmazottól vált meg a cég, majd áprilisban leállította a Spotify Live szolgáltatást. A társaság a legutóbbi negyedévben 302 millió eurós nettó veszteséget termelt, ami az előző év azonos időszakában 125 millió euró volt.
A zenestreaming szegmensben az Apple volt, aki az áremelések sorát elindította. A Music szolgáltatásnál már tavaly októberben megtörtént az előfizetési díjak feltornászása, amire elsőként az Amazon reagált egy hasonló lépéssel még januárban. Ebben a hónapban pedig robbant a „bomba”, és hirtelen mindenki emelni kezdett, aki eddig nem tette. Elsőként július elején a Tidal lépett, majd jött a YouTube Music, és most itt a Spotify áremelése is.
Habár nincs hivatalos bejelentés, a Spotify már több mint két éve beharangozta a hifi-minőségű streamelési lehetőség bevezetését, amit azóta sem vezettek be. A belső szivárgások szerint az új, veszteségmentes zenehallgatási élményt nyújtó előfizetési szintet Supremium kódnéven emlegetik, ami előreláthatólag az év végéig több piacra is elérhetővé válhat.
Daniel Ek, a Spotify alapítója, vezérigazgatója
Az áremelés szinte biztosan Magyarországot is érinteni fog a jövőben, így a felhasználóknak fel kell készülniük a változásokra. Azonban a Spotify a zenestreaming szegmensben már meglévő tendenciát követi ezzel a lépésével, ahol a nagy szereplők, mint az Apple és az Amazon, már korábban megemelték az előfizetési díjakat.
Forrás: www.hwsw.hu/hirek