A Harvard új tanára egy chatbot
Az egyetem arra ösztönzi a hallgatókat, hogy használják a 'CS50 bot'-ot tanulási segédként. A Harvard a generatív mesterséges intelligenciát a tantermekbe is bevezeti, hivatalos tanulási eszközként használva azt az egyik vezető programozási kurzusához.
A következő félévtől kezdve a "Bevezetés a Számítástechnikába" (CS50) kurzusba beiratkozott hallgatókat arra biztatják, hogy használják a mesterséges intelligenciát hibaelhárításra, terveikkel kapcsolatos visszajelzések adására és személyes kérdéseik megválaszolására. Legyen szó hibaüzenetekről, rejtélyes kódokról, vagy egyszerűen csak a tanulás folyamatáról.
"Saját reményünk az, hogy a mesterséges intelligencia segítségével közelíthetünk a 1:1 tanár-diák arányhoz a CS50 összes hallgatója számára, mivel szoftver-alapú eszközökkel támogatjuk tanulásukat 0-24, olyan ütemben és stílusban, ami a legjobban működik számukra egyénileg", mondja a CS50 professzora, David J. Malan, ahogyan a The Harvard Crimson is beszámolt róla.
Ez jelentős változás az előző tanévekhez képest: a Harvardnak még nem volt mesterséges intelligencia politikája. Az új megközelítés nem használja a ChatGPT-t vagy a GitHub Copilot-ot, melyek népszerűek a programozók körében. Malan szerint ezek az eszközök "jelenleg túlságosan segítőkészek". Ehelyett a Harvard fejlesztett saját nagy nyelvi modellt, egy "CS50 bot"-ot, amely "szellemében hasonló", de a "diákokat a válasz felé irányítja, nem pedig adja azt nekik".
A CS50 kurzus nem csak a Harvard hallgatói számára elérhető, hanem az edX online platformon keresztül is. Az új mesterséges intelligencia politika kiterjed az edX verzióra is. "Még ha nem is vagy Harvard hallgató, nyugodtan "felveheted" ezt a kurzust ingyen, ha végigmész a tananyag tizenegy hét anyagán", áll az oldalon. Más intézmények tanárai is licencelhetik a tananyagot saját kurzusaikhoz.
"Az, hogy olyan támogatást nyújtsunk, amely a diákok specifikus kérdéseire szabott, hosszú ideje kihívást jelent nagy léptékben az edX-en és általában az OpenCourseWare-n, annyi online diákkal, így ezek a funkciók mind a campuson, mind azon kívül hasznára lesznek a diákoknak," mondja Malan. Egyik legnevesebb egyetemünk mesterséges generatív intelligencia elfogadása új szempontot hoz a ChatGPT és hasonló eszközök oktatási környezetben történő használatába. A ChatGPT 2022 novemberi indulása óta a tanárok és professzorok küzdenek azzal, hogy a diákok olyan munkákat adnak le, amelyeket az MI generált.
Egy Texas A&M University-Commerce professzor megtagadta a munka értékelését, mert úgy vélte, hogy az "ChatGPT hülyeség". A mesterséges intelligenciával írott munkát észlelő eszközök is népszerűvé váltak, de ezek a szövegre, nem pedig a programozási nyelvekre összpontosítanak.
"Azt fogjuk világossá tenni a diákoknak, hogy mindig gondolkodjanak kritikusan, amikor információt vesznek magukhoz, legyen az emberi vagy szoftveres forrásból származó", mondja Malan. "De az eszközök csak a diákoktól és tanároktól származó visszajelzésekkel lesznek jobbak. Tehát ők is nagyon sokat hozzáadnak a folyamathoz."
Forrás: www.pcmag.com