Gyors kártalanítás az Apple Pay hiba után
Gyors kártalanításra került sor az Apple Pay hibája nyomán: a bankok megbirkóztak a jogtalan terhelésekkel
A június 26-án este bekövetkezett, példátlan pénzügyi zűrzavar során, amikor az Apple Pay és az App Store rendszerhibája miatt tömeges jogtalan terhelések történtek, a magyar bankok különösen nagy erőfeszítéseket tettek az érintett ügyfelek azonnali kártalanítása érdekében. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nyomására a bankok, mint a Gránit, CIB és OTP, tájékoztatták az ügyfeleket arról, hogy a jogtalanul levont összegek teljes egészében visszafizetésre kerülnek.
A Gránit Bank gyors intézkedéseivel kiemelkedett, elsőként jelentve be, hogy minden érintett ügyfelénél rendezték a jogtalan terheléseket. A bank emellett további biztonsági lépéseket is hozott, hogy a jövőben elkerülhessék hasonló eseteket. A CIB és az OTP Bank szintén gyorsan lezárta az érintett ügyfelek kártalanítását, ami révén több mint 400 ezer jogtalan tranzakció került tisztázásra.
A helyzetet bonyolította, hogy az Apple eleinte nem adott teljes körű tájékoztatást az eseményekről. Csak később derült ki, hogy a probléma nem külső támadás, hanem belső rendszerhiba eredménye. A Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank közbelépése elengedhetetlen volt az ügy zökkenőmentes kezeléséhez, ami végül is hozzájárult ahhoz, hogy a bankok hatékonyan orvosolják a helyzetet, és gyorsan helyreállítsák az ügyfelek számláin a jogtalanul levont összegeket.
Forrás: www.ipon.hu