Google lecsúszik a 23 milliárd dolláros Wiz felvásárlásról
A Google a múlt héten vegyes eredményekkel zárta a hetet. Jelentették, hogy felhőszolgáltatásuk, beleértve a Google Workplace-t és a Google Cloud infrastruktúrát, először érte el a negyedéves 10 milliárd dolláros bevételt. Ugyanakkor ez csak részben enyhítette azokat a csalódottságokat, amiket a cég a második, 20 milliárd dollárt meghaladó felvásárlási lehetőség elvesztése miatt érzett egy hónapon belül.
Az első, sikertelen felvásárlási próbálkozás a HubSpot bostoni vállalatra irányult, amely CRM és marketing szoftvereket fejleszt. Bár a felvásárlás pontos összegét nem hozták nyilvánosságra, a vállalat piaci értéke körülbelül 30 milliárd dollár. A pletykák áprilisban kezdődtek, és hónapokig tartottak, végül a Bloomberg jelentette július 10-én, hogy a tárgyalások megszakadtak.
Nem sokkal később új pletykák láttak napvilágot, amelyek szerint a Google most a Wiz felé fordult, egy értékelt, forró felhőbiztonsági startup felé, melyet 12 milliárd dollárra becsültek. A Google korábban soha nem ajánlott 12,5 milliárd dollárnál többet egy akvizícióra, most viszont állítólag 23 milliárd dollárt ajánlott a Wizért, ami minden idők legmagasabb ajánlata lett volna egy startup számára.
A Wiz vezérigazgatója, Assaf Rappaport egy emailben, amelyet a cég alkalmazottainak küldött el, megmagyarázta, hogy ő és a társalapítók úgy gondolják, a vállalat még nagyobb lehet, és készek nagy kockázatokat vállalni. „Bár hízelgőnek találjuk a kapott ajánlatokat, úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a Wiz építését. Célunk, hogy elérjük az éves ismétlődő bevételt (ARR) 1 milliárd dollár értékben és egy tőzsdei bevezetést. Nehéz volt visszautasítani ezeket a kedvező ajánlatokat, de csapatunk kiválósága miatt magabiztosan hoztuk meg ezt a döntést,” írta Rappaport.
Chirag Mehta, a Constellation Research elemzője szerint több forgatókönyv is létezik, ami miatt az üzlet nem jöhetett létre: a Wiz várhatott volna egy lehetséges tőzsdei bevezetésre, remélve, hogy többet kaphat a 23 milliárd dollárnál; a Google találhatott valamit a követelmények ellenőrzése során, ami nem tetszett nekik; vagy az ajánlott ár valójában alacsonyabb volt a pletykált 23 milliárd dollárnál. Mehta szerint a Wiz ezt felhasználhatná arra, hogy felkeltsen más szereplők M&A iránti érdeklődését, vagy akár a jövőbeni VC körök megcélzásához.
Az üzlet elmaradásának bármilyen okát tekintve, úgy tűnik, hogy a Google-nek alapvetően át kell gondolnia M&A stratégiáját, hogy megfeleljen méretének és pénzügyi erejének. „A hatékony versenyhez, valamint a növekedési és bevételi diverzifikációs céljaik eléréséhez a Google-nak alapjaiban kell megváltoztatnia M&A megközelítését és műveleteit," vélekedik Mehta.
Forrás: www.cointelegraph.com