Programok:
Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Lync
Az Office 2010 Standard az első olyan Office verzió, amely már 64 bites változatban is szállítottak.
Az Office 2010 menüsora testreszabható, minden programjába beépítették a menüszalagot, így sokkal egyszerűbben elérhetők a dokumentumok, mint korábban.
Magába foglalja a megszokott hatékony alkalmazásokat, mint a Word, az Excel táblázatok, a PowerPoint, az Outlook és a OneNote.
Az újdonságnak számító Backstage nézeti felület egy bal oldali navigációs ablaktáblából és egy szomszédos fő panelből áll, a navigációs ablaktábla függőlegesen elrendezett általános parancsok sorozatát tartalmazza a fájlok megnyitásához vagy mentéséhez, valamint olyan lapokat, amelyek megnyitásakor dokumentumkezelési feladatokat és környezeti információkat jelenítenek meg a fő ablaktáblán belül.
Bekerült a Fájl menüpont, mellyel még könnyebb a dokumentumok elérése és kezelése.
A sima szövegek modern megjelenésű és jól strukturált dokumentumokká alakíthathatók, képeket, grafikonokat vagy linkeket adhatunk hozzá. Számos új tervezési funkció került az alkalmazásokba, melyekkel minden korábbinál lenyűgözőbb dokumentumokat lehet létrehozni.
Az Excel összetettebb és paraméterezhetőbbé vált, a táblázatokban összegyűjthetjük, elemezhetjük, rendezhetjük adatainkat egy áttekinthető és kezelhető formában.
A PowerPoint 2010 egyedi prezentációk elkészítésére alkalmas, melybe képeket, grafikonokat, videókat, weboldalakat vagy akár zenéket is illeszthetünk.
A Microsoft OneNote 2010 olyan digitális jegyzetfüzet, amellyel egy helyre összegyűjthetjük az összes jegyzetet és információt, valamint kihasználhatjuk a hatékony keresési lehetőségekkel járó előnyöket, hogy gyorsan megtaláljuk, amit keresünk. Ezen felül egyszerűen használható megosztott jegyzeteket is tartalmaz, melynek hála képes kezelni a sok információt és lehetővé teszi, hogy másokkal hatékonyabban tudjunk dolgozni.
Az Outlook tippeket kínál az e-mailek rendszerezésére, a naptár funkció lehetővé teszi a mindennapok tervezését, a kapcsolatokat egyszerűen lehet kezelni a névjegyek alatt.
A Microsoft Publisher 2010 egy olyan program, amelynek segítségével olyan kiadványokat vagy dokumentumokat hozhat létre, amelyeket nyomtathat és terjeszthet. A kiadó olyan sablonokat és más eszközöket kínál, amelyek segítenek különböző kiadványok, például brosúrák, hírlevelek, névjegykártyák és menük létrehozásában.
Rendszer követelmények:
Operációs rendszer: Windows XP SP3, Windows Server 2003 SP2 (az x64 kiadások kivételével), Windows Vista SP1, Windows 7, Windows 8, Windows 10, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012
Számítógép és processzor: 500 MHz (1 GHz Outlookhoz Business Contact Managerrel)
Memória: 256 MB (1 GB Outlookhoz Business Contact Managerrel)
Merevlemez: 3 GB szabad lemezterület
Kijelző: 1024x768 képpontos képernyőfelbontás.
A webappok ugyanolyan minimális felbontást igényelnek, mint az operációs rendszer, amelyen futnak.
A minimális felbontás feltételezi, hogy a nagyítás, a DPI-beállítások és a szövegméretezés 100%-ra van beállítva. Ha nincs 100%-ra állítva, a minimális felbontást ennek megfelelően kell beállítani. Ha például egy 3000x2000 képpontos fizikai kijelzővel rendelkező Surface Bookon a Windows-kijelző „Méretezés és elrendezés” beállítását 200%-ra állítja, akkor az Office 1500x1000 képpontos logikai képernyőfelbontást fog látni, amely megfelel a minimális 1280x768 képpontos követelménynek.
Grafikus hardver: a hardveres grafikus gyorsításhoz DirectX 10 grafikus kártya szükséges.
Böngésző: az Internet Explorer, a Microsoft Edge, a Safari, a Chrome vagy a Firefox aktuális verziója.