Amazon a mesterséges intelligenciáról
Az Amazon a weboldalán közzétett álláshirdetésekből kiderül, hogy tervei vannak a generatív mesterséges intelligencia beépítésére a vásárlási alkalmazásába. Az Amazon azon dolgozik, hogy hasonló generatív mesterséges intelligencia funkciókat építsen be a vásárlási alkalmazásába és a weboldalára, mint amilyen az OpenAI ChatGPT vagy a Google Bard AI. A cég karrier részlegén található állásajánlatok erre utalnak. Egy tapasztalt fejlesztőmérnököt kerestek a gépi tanuláshoz, valamint egy másik mérnököt, aki „újratervezné” a keresőmotort vagy funkciót az Amazon vásárlási alkalmazásában.
"Egy olyan úttörőt keresünk, aki szenvedéllyel viseltetik a technológia, az innováció és az ügyfélélmény iránt, és készen áll arra, hogy tartós hatást gyakoroljon az iparágra" - olvasható az egyik állásajánlatban, mely azt jelzi, hogy az Amazon az Amazonon történő vásárlás nyelvi modellek „beszélgetős” képességeivel szeretné javítani.
Egy Bloomberg jelentés szerint egy másik álláshirdetés egy szoftvermérnököt kerestetett, aki részt venne egy „új MI-alapú kezdeményezésben, amely a rendkívül nagy méretű következő generációs mély tanulási technikákat használva újra tervezné és újraalkotná a keresést” az Amazon vásárlási alkalmazásában. Az Amazon célja az, hogy átalakítsa a keresési funkcióját az alkalmazásában. Ez a változtatás azon időszakra esik, amikor a versenytársak, mint például a Microsoft és a Google, saját generatív MI motorokat adnak hozzá termékportfóliójukhoz.
A Microsoft az egyik első vállalat volt, amely a generatív MI motorját, a ChatGPT-t bevezette a Bing Chat-be, amely most már szélesebb körben elérhetővé vált. A Bing Chat egy „beszélgetős” felület, amelyet a Microsoft Edge böngészőben építettek, és lehetővé teszi a felhasználók számára az internet „beszélgetős” módon történő keresését. A Google is bejelentette múlt héten, hogy generatív MI funkciókat ad a Google kereséshez az Egyesült Államokban, beleértve a keresési tartalom összefoglalását és a vásárlást segítő szolgáltatásokat.
A versenytársak generatív MI funkciók hozzáadása és a fogyasztói igények lehetnek azok a tényezők, amelyek miatt az Amazon újragondolja a kiskereskedelmi alkalmazásában található keresőmotorját. Egy Jungle Scout által végzett, 1000 fogyasztó megkérdezésén alapuló felmérés szerint az Egyesült Államokban az árucikkek körülbelül 56%-a az Amazonon keresztül történő termékkereséssel kezdődik, többet, mint a keresőmotorokon vagy a Walmarton keresztül. A Jungle Scout olyan SaaS alapú eszközöket biztosít az Amazon viszonteladóinak, amelyek lehetővé teszik a keresést, a piaci elemzéseket, az értékesítési információkat és az árukészlet-kezelést.
A Microsoft, a Google és az Amazon technológiai óriások korábban hasonló kihívással néztek szembe, amikor 2016-ban elterjedt a hangalapú számítástechnika, és ezek a cégek bevezették MI asszisztenseiket, mint például a Cortana, a Google Assistant és az Alexa.
Az Amazon Web Services (AWS), az Amazon felhőszolgáltatási részlege, már rendelkezik egy olyan szolgáltatással, amelyet Amazon Bedrock néven ismernek, és amely nagy nyelvi modelleket biztosít más vállalatok számára, hogy generatív MI alapú alkalmazásokat építhessenek a saját egyedi igényeik szerint.